نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رئیس جمهور در نشست سازمان ملل به خوبی برای جهانیان تبیین کرد که جمهوری اسلامی ایران سر جنگ با هیچ کشوری ندارد و ما به دنبال ایجاد آرامش در منطقه هستیم.
آصفری: رئیس‌جمهور در سازمان ملل تبیین کرد که ما به‌دنبال آرامش در منطقه‌ایم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی 2فوریت،محمدحسن آصفری، با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به نیویورک و مواضع رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: از نگاه بنده رئیس جمهور شب گذشته در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مطالب خوبی را مطرح کردند. حمایت رئیس جمهور از مردم مسلمان فلسطین و لبنان در سازمان ملل یک اقدام مثبت بود. رئیس جمهور تصریح کرد که رژیم صهیونیستی یک رژیم تروریستی است.
وی در ادامه اظهار کرد: رئیس جمهور اشاره درستی به تاثیر تحریم ها در حوزه بهداشت و درمان مردم ایران داشتند. از سوی دیگر رئیس جمهور تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران سر جنگ با هیچ کشوری نداشته و ما به دنبال آرامش در منطقه هستیم. همچنین رئیس جمهور کشورهای همسایه را دعوت به اتحاد و همکاری به منظور ایجاد امنیت کرد. این موارد از جمله نکات خوبی بود که رئیس جمهور در نشست سازمان ملل نسبت به آن موضع گرفت.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: از نگاه بنده بهتر هم میشد موضع گیری داشت، البته در کل رئیس جمهور مطالب خوبی را در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد. جا داشت که رئیس جمهور دبیرکل سازمان ملل را مواخذه می کرد که چرا نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی شورای امنیت سازمان ملل سکوت اختیار کرده و خفقان گرفته است. توقع بود که رئیس جمهور به این موضوع اشاره می‌کرد که چرا شورای امنیت و سازمان ملل نسبت به نسل‌کشی که در غزه و فلسطین در حال انجام است، ساکت هستند.
وی تاکید کرد: جا داشت رئیس جمهور این موضوع را مطرح می کرد که چرا اروپایی ها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند. انتظار می رفت رئیس جمهور شفاف تر به این موضوع می پرداخت که چرا علی رغم گذشت ۱۰ سال از توافق برجام، هنوز غربی ها به تعهدات خود عمل نکرده اند که زمینه بی اعتمادی مردم به شورای امنیت و سازمان ملل را به همراه داشته است. اما در مجموع مواضعی که رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل داشتند قابل قبول بود.
https://2foriat.ir/vdcc.mqea2bqsmla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین