چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : 6174

برگزاری انتخابات برای تعیین نمایندگان عضو IPU و APA

انتخابات برای تعیین نمایندگان عضو در اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) و عضو در مجمع مجالس آسیایی (APA) برگزار شد.
برگزاری انتخابات برای تعیین نمایندگان عضو IPU و APA
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی 2فوریت،محمدباقر قالیباف رییس مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس گفت: برای  تعیین نمایندگان عضو در اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) و عضو در مجمع مجالس آسیایی (APA) رای گیری انجام می‌شود اما نتایج الان اعلام نخواهد شد.
وی توضیح داد: با توجه به اینکه علاوه بر موضوع رای‌گیری، شروط دیگری هم برای عضویت در بین‌المجالس جهانی وجود دارد، نتایج بعدا اعلام خواهد شد؛ در نهایت ۱۵ نفر عضو بین‌المجالس جهانی می‌شوند.
همچنین در جریان رای‌گیری، روح‌الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس گفت که ترکیب ۱۵ نفر عضو بین‌المجالس جهانی باید شامل دو نماینده زن، یک نماینده اقلیت و یک نماینده زیر ۴۴ سال سن باشد.
وی از نمایندگان خواست که ۲۰ نماینده را برای عضویت در بین‌المجالس جهانی انتخاب کنند که شامل ۱۵ عضو اصلی و ۵ عضو علی‌البدل می‌شود.
متفکرآزاد همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات برای عضویت نمایندگان تا مجمع مجالس آسیایی (APA) گفت: برای عضویت در مجمع مجالس آسیایی نیز باید یک نماینده زن در بین اعضا انتخاب شوند.
این عضو هیات رییسه مجلس از نمایندگان خواست که ۷ نفر را برای مجمع مجالس آسیایی انتخاب کنند که شامل ۵ نماینده به عنوان اعضای اصلی و ۲ نماینده به عنوان اعضای علی‌البدل می‌شود.
https://2foriat.ir/vdcj.aemfuqevxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین