سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : 6163

کدام استان‌های کشور بارانی است؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق در در برخی استان‌های کشور خبر داد.
کدام استان‌های کشور بارانی است؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی 2فوریت،صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۳ مهر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرق، اردبیل و برخی مناطق گیلان افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: چهارشنبه (۴ مهر) با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر رگبار و رعد و برق، وزش باد و کاهش دما در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی رخ خواهد داد.
ضیاییان افزود: پنجشنبه (۵ مهر) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی ادامه داد: جمعه (۶ مهر) در سواحل خزر بارش خفیف و در ساعات بعد از ظهر در شمال آذربایجان غربی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد.
وی افزود: شنبه (۷ مهر) در جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، برخی مناطق کردستان و زنجان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران البرز، قزوین، سمنان و سواحل دریای خزر ابرناکی رگبار و رعد و برق وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. 
ضیاییان افزود: امروز در شمال غرب و غرب و از روز چهارشنبه در مناطقی از شرق جنوب شرق و مرکز کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد شد.
رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۴ مهر) صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد وخاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۱ و ۳۴ درجه سانتیگراد و پس فردا (۵ مهر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش ابر و باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۴ و ۵ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۴ و ۴۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.
https://2foriat.ir/vdch.-n-t23nzxftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما