ناگهانی بودن برگزاری این انتخابات از یک سو و عملکرد نهاد های مسئول مانند شورای نگهبان، صدا و سیما و دستگاههای اجرایی از سوی دیگر باعث شده تا همچنان در کوچه بازار و مراودات مردم، انتخابات و حضور پای صندوق های رای به صورت جدی نمود نداشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی 2فوریت، در فضای مجازی اما هواداران کاندیداها بیش فعال شده اند.برخی خودجوش و اغلب در قالب پروژه های انتخاباتی.حتی مشاهده شده بعضی از چهره های اثرگذار در بسترهای مجازی، با بیش از یک کاندیدا تعامل برقرار کرده و در حال پرومودا کردن آنها هستند!
در این میان در پیام رسان ایتا یاران و هواداران سعید جلیلی پیشتاز هستند. فعالیت آنها در تولید محتوا و تبلیغات برای جلیلی کار را به جایی رسانده که کاربران ایتا او را رئیس جمهور بی رقیب این دوره می دانند.
در توئیتر اما فضا طور دیگری است. از آنجایی که اصلاح طلبان و ضد انقلاب و همینطور چهره های شناخته شده و مسئولین اغلب در توئیتر فعال هستند مسعود پزشکیان پیشتاز رقابت انتخاباتی است و اهالی توئیتر او را رئیس جمهور بعدی می دانند.
قالی باف جدی ترین گزینه ریاست جمهوری چهاردهم نیز به صورت متوازن فعالیت هایش را در اینستاگرام، تلگرام، توئیتر و ایتا توزیع کرده است. هرچند بسیاری معتقدند تراول پاشی و وعده و وعید باعث شده تا بسیاری از کانال ها و اکانت ها به طرفداری از قالی باف بپردازند اما در هنگامه رای دادن آنها قطعا به گزینه دیگری رای خواهند داد .
با این تفاسیر بی هیچ وجه نمی توان تصور کرد نتایج حضور فعال سمپات های این چهره ها در فضای مجازی، دقیقا همان نتیجه انتخابات باشد، چرا که در نهایت آرای مردم در پای صندوق های رای رئیس جمهور بعدی را مشخص خواهد کرد.
هرچند برخی از تحلیل گران معتقدند عدم مشارکت مردم در انتخابات قطعا به نفع یک جریان خاص تمام خواهد شد اما در سمت مقابل برخی دیگر امیدوارند تا در روزهای پایانی منتهی به ۸ تیر و برگزاری مناظرات بین کاندیداها، موج نهایی حضور مردم پای صندوق رای شکل بگیرد .