چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۸
کد مطلب : 6093

داد از غمی که تازه شود با غم دگر

داد از غمی که تازه شود با غم دگر، داد از داغ سیدالشهدای خدمت که برای مردم ایران داغ سردار دل‌ها را تازه کرد.
داد از غمی که تازه شود با غم دگر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی 2فوریت،پیکرهای مطهر شهدای خدمت سه‌شنبه شب توسط مردم قدرشناس پایتخت، مسئولان لشکری و کشوری با مداحی حاج منصور ارضی و حاج محمود کریمی در مصلی امام خمینی(ره) تشییع شد و در آن پایتخت‌نشینان در غم از دست دادن شهدای خدمت به سوگ نشستند.
در این آیین پس از با ورود پیکر مطهر آیت‌الله رئیسی و یارانش از قم به مصلی تهران، در مراسمی که خاطره وداع اهالی پایتخت با سردار شهید و مرد میدان حاج قاسم سلیمانی را در اذهان زنده می‌کرد، مردم یکپارچه فریاد و ناله شدن، و داغ‌ها دوباره تازه شد. در ادامه پرچم امام رضا(ع) هم با ورود پیکرها وارد مصلای تهران شد و حضار پیکرها رو گلباران کردند.
داد از غمی که تازه شود با غم دگر/ داغ حاج قاسم تازه شد
در این مراسم، حاج منصور ارضی که مدیحه سرایی مراسم را با روضه حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رقیه(س) شروع کرده بود، نقل قولی از دختر شهید رئیسی بیان کرد که در آن گفته شده بود پدرمان به روضه این حضرات خیلی علاقه داشته‌اند و امشب این روضه‌ها را بخوانید.
وقتی روضه حاج منصور ارضی شروع شد جوانان پیکرها را گل باران می‌کردند و این موضوع داغ دل مردم را تازه‌تر می‌کرد.
در شبی که همه مردم صاحب عزا بودند و زن و مرد به یکدیگر تسلیت می‌گفتند؛ دیدن صحنه‌ای داغ دلمان را تازه‌تر کرد و آن وداع فرزندان حاج قاسم با آیت الله شهید رئیسی بود. کسی یارای جدا کردن آنها از پیکرها را نداشت.
داد از غمی که تازه شود با غم دگر/ داغ حاج قاسم تازه شد
در ادامه هم محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به همراه اعضای کابینه سیزدهم وارد مراسم شدند. آنها در روزهای گذشته به ملت ایران قول داده بودند تا راه سید محرومان را ادامه دهند. دولتمردان هر کدام غریبانه در گوشه ای از این مجلس نشسته و گریه می‌کردند تا دلی سبک کنند و از فردا برای تحقق اهدافی که سید محرومان برایش جان خود را فدا کرد، تلاش کنند.
براساس این گزارش، با گذشت مراسم بر شمار جمعیتی که ساعتها منتظر ورود پیکرها بودند اضافه می‌شود و مصلی مملو از زنان و مردان عزاداری است که دلشان با هیچ روضه‌ای آرام نمی‌گیرد. هر مداحی که پای میکروفن می‌آمد و مردم با همان شور و حرارت گریه می کردند، راستی این چه داغی بود که حتی گریه هم آن را سرد و آرام نمی‌کرد؟
زن و مرد و کودک از نماز مغرب در مصلی جمع شده بودند، دیگر جای نشستن نبود، همه ایستاده بودند، بیرون از مصلی هم پر از جمعیت بود، ساعت ۲۳.۳۰ بود اما جمعیت هنوز ناله و گریه از دلش می‌جوشید، طاقت وداع نداشتند.

خبرنگاران هم که همیشه چشم‌هایشان به دنبال آشناست، آشنایی یافتند و آن هم بچه‌های تیم رئیس‌جمهور محبوبمان بود که همیشه در سفرها و بازدیدها آیت الله رئیسی را همراهی می‌کردند اما امروز برخلاف همیشه گرد و غبار خستگی و داغ بر چهره‌هایشان نمایان بود.
همچنین گروه سرود نوجوانان با همخوانی مردم می‌خواندند؛ جان فدای وطنم... خاک ایران کفنم.
سرانجام پیکرهای شهدا با نوای «یا حسین(ع)» مردم داغدار تهران از مصلی خارج شد تا فردا شهر به شهر بر دوش ملت ایران تشییع شوند.
  •  
https://2foriat.ir/vdcj.hemfuqeytsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما