يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : 5729

سرگزی: ضرورت توجه به نقش فرهنگیان در موفقیت و اعتلای جامعه

دبیرکل جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی در همایش اين جمعیت تنها راه رسیدن به موفقیت و کارآمدی یک جامعه را فرهنگ سازی و آموزش دانست و تاکید کرد: معلمان و فرهیختگان، مربی نسل‌ها در طول تاریخ بوده‌اند.
سرگزی: ضرورت توجه به نقش فرهنگیان در موفقیت و اعتلای جامعه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ۲ فوریت، «ناصر سرگزی»، دبیرکل جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی در همایش بزرگ اعضای جمعیت معلمان وفرهیختگان ایران اسلامی تنها راه رسیدن به موفقیت و کارآمدی را فرهنگ‌سازی و آموزش دانست و گفت: معلمان و فرهیختگان کسانی هستند که نسل‌های مختلف را تربیت کرده و عامل موفقیت و ناکامی یک ملت را باید در نوع تربیت نسلها ملاحظه کرد.
سرگزی  در این نشست سراسری اظهار داشت: اگر بخواهیم نسلی مشارکت جو و موثر تربیت کنیم، باید معلمانی تربیت کنیم که با  فعالیت‌های اجتماعی آشنا باشند تا بتوانند در کنار تخصص انگیزه لازم برای آموزش فرزندان ما را نیز داشته باشند.
دبیرکل جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی ادامه داد: در جامعه‌ای که بیش از یک ملیون جمعیت فرهنگی دارد، اگر مدیریت صحیح سرلوحه کار نباشد، این قشر با وجود ظرفیت‌های بالایی که دارد، نمی‌تواند قدم‌های موثری برای الگوسازی و تربیت افراد کارآمد در جامعه بردارد.
سرگزی راه رسیدن به این مهم را ایجاد تشکل‌های مردمی و گسترش فرهنگ گفتگو، هم اندیشی و شایسته‌سالاری دانست و افزود: «تعلیم و تربیت  درست پایه و اساس جامعه‌ است.  اگر مسئولان به این نکته توجه داشته باشند، باعث رشد و شکوفايی ظرفیت‌های موجود خواهند شد.
این همایش با حضور مدیران ارشد برخی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و شماری از نمایندگان مجلس و نامزدهای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد.
در این همایش دکترنادی، قائم مقام و عضو شورای مرکزی شریان در سخنانی اظهار داشت: «مشارکت اجتماعی اصل و بنیان هر حرکتی است. اگر بخواهیم حرکتی هدفمند در فعالیت‌های مختلف علمی و فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم، پایه و اساس این حرکت را فرهنگیان تشکیل خواهند داد.»
 وی فرهنگیان را مبلغان فرهنگ و موثرترین قشر جامعه در بسترسازی برای فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و گفت: «باید برای آموزش و پرورش هزینه کلانی انجام شود، چراکه هزینه در امر آموزش و پرورش ه معنای سرمایه‌گذاری برای آینده بهتر یک جامعه است.»
در ادامه نمایندگان مجلس، از جمله دکتر عزیزی، معاون اسبق رئیس جمهور و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس، دکتر قیصری، مشاور وزیر نفت و کارشناس حوزه انرژی، دکتر اخلاقی از فرهنگیان و خانواده شهدا، دکتر صالح اسکندری، استاد دانشگاه، دکتر گلپور، کار آفرین، دکتر سراج، از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اعضای جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی گفتگو کردند و به ایراد سخنرانی پرداختند.
انتهای پیام/.
https://2foriat.ir/vdce.w8nbjh8fo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما