معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: رئیس جمهور به شدت پیگیر توافقات امضا شده در سفرهای خارجی است و تاکید کرده که این توافقات پیگیری شوند.
دستور رئیس جمهور برای پیگیری توافقات امضا شده در سفرهای خارجی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ۲ فوریت، مهدی صفری با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (ECO) روزهای ۱۷ و ۱۸ این ماه به میزبانی دولت ازبکستان در شهر تاشکند برگزار می شود، افزود: یکی از بحث‌های مهمی که در جلسه امروز ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی مطرح شد موضوع تهاتر و استفاده از پول‌های ملی در ارتباط با کشورهای حوزه آسیای مرکزی بود که تمام کشورهای این حوزه و همچمین بلاروس آمادگی خود را در این باره اعلام کرده اند.
در این نشست همچنین توافقنامه‌هایی که در سفرهای اخیر رئیس جمهور و سفرهای متقابل سران و مقامات دیگر کشورها به ایران امضا شد از جمله در حوزه‌های همکاری‌های علمی - فنی، انرژی، ترانزیت، تعرفه‌ها و بنادر؛ آماده شده بود، مطرح شد.
وی افزود: رئیس جمهور در حاشیه اجلاس اکو، دیدارهای دوجانبه ای با سران برخی کشورها از جمله ترکیه و قزاقستان خواهد داشت.
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: رئیس جمهور مکررا پیگیر توافقات امضا شده در سفرهای خارجی است و تاکید کرده که این توافقات به جد پیگیری شود.
مهدی صفری افزود: در نشست امروز همچنین درباره سرمایه‌گذاری کشورهای حوزه خلیج فارس در ایران، به طور خصوصی و دولتی بررسی و توافقات خوبی هم در این زمینه انجام شد.
انتهای پیام/.
https://2foriat.ir/vdch.vnxt23nq-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما