سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : 2795

تشکیل پرونده برای حسن روحانی در دادستانی ویژه روحانیت

سخنگوی قوه قضاییه گفت: جای تاسف دارد که اقدامات تروریستی توسط تروریست پروران بین المللی طراحی می‌شود و هیچ صدایی از مدعیان حقوق بشر به هوا بلند نمی‌شود.
تشکیل پرونده برای حسن روحانی در دادستانی ویژه روحانیت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ۲ فوریت، نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای امروز سه شنبه، ۲۴ مردادماه آغاز شد.
آخرین وضعیت پرونده نگین غرب و فروش اموال توسط متهمان پرونده
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده نگین غرب و فروش اموال توسط متهمان پرونده گفت: این پرونده در دهه ۸۰ صادر و حکم گرفته‌است، اما ضبط اموال با وجود هزاران شاکی آسان نیست تا پایان سال ۹۶ با فروش اموال مبالغی به حساب حدود ۱۱ هزار نفر واریز شد و تا تیرماه امسال حدود ۲ هزار نفر واحد‌های خود را دریافت کردند و با آن‌ها تسویه حساب شد و قریب به ۲۰۰ نفر به دلیل خروج از پرونده خارج شدند.
وی گفت: روزانه نیز افرادی مراجعه می‌کنند و اقدام به تسویه حساب می‌کنند و عناصر دادگاه نهایت تلاش خود را برای ساماندهی پرونده به کار گرفته اند نسبت به افراد ثالث نیز رأی مقتضی صادر شده است و هرکس ادعایی در رابطه با شناسایی اموال دارد می‌تواند به قاضی مراجعه کرده تا نسبت به توقیف اموال اقدام شود.
آخرین وضعیت پرونده پرشین خودرو
ستایشی در خصوص پرونده پرشین خودرو گفت: در رابطه با پرونده پرشین خودرو هیچگونه ارفاقی برای متهمین این پرونده در نظر گرفته نشده، مرخصی برای پیگیری اموالشان برای رد مال داده شده البته با مبلغی که دو برابر رد مالشان بوده، وثیقه گرفته شده تا به مرخصی بروند. همچنین رضایت برخی از محکومین له را جلب کرده اند.
تشکیل پرونده برای حسن روحانی در دادستانی ویژه روحانیت
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلفات حسن روحانی در مداخلات ارزی همچنین مداخلات در حوزه بورس، گفت: ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد و پرونده‌هایی برای وی در دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضایی مربوطه تشکیل شده است و مرجع مورد نظر باید پاسخگو باشد.
واکنش سخنگوی قوه قضاییه در خصوص توئیت سفیر انگلیس در روز خبرنگار
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص توئیت سفیر انگلیس در روز خبرنگار گفت: نماینده یک کشور سلطنتی باید سابقه سیلی خوردن خود از مردم ایران که در اثر دخالت‌ها صورت گرفته را در اتاق کاری خود نصب کند که در اینصورت دیگر به خود اجازه چنین جسارت‌هایی را نخواهد داد در تاریخ نامی از دخالت کنندگان در امور داخلی ایران باقی نمانده است و وزارت امور خارجه اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است و قوه قضائیه اجازه هیچ دخالتی را نمی‌دهد.
تشکیل پرونده در خصوص حادثه ریزش ساختمان‌ها در منطقه خلازیر تهران
وی در خصوص حادثه ریزش ساختمان‌ها در منطقه خلازیر تهران گفت: در این زمینه پرونده‌ای در ناحیه ۲۷ ویژه رسیدگی به امور جنایی تشکیل شده و به محض ارجاع پرونده به شعبه مربوطه کار بررسی و تحقیق پیرامون ابعاد قضیه شروع شده و دستورات لازم به مبادی ذیربط صادر شده است.
وی گفت: کارفرمایان مربوطه معرفی شدند و تحقیقات مقدماتی در حال انجام است و در صورتی که کار به مرحله‌ای برسد که قابلیت اطلاع رسانی داشته باشد، اطلاع رسانی خواهد شد.
انتهای پیام/.
https://2foriat.ir/vdce.o8wbjh8fn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما