چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : 2440

رقابت داوطلبان مرحله دوم کنکور ۱۴۰۲ آغاز شد

کنکور ۱۴۰۲ از صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه علوم ریاضی و انسانی آغاز شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ۲ فوریت، در صبح پنجشنبه 15 تیر گروه آزمایشی علوم تجربی و در عصر گروه آزمایشی زبان خارجه رقابت می‌کنند.
در کنکور 1402، 687 هزار و 420 نفر از داوطلبان خانم و  432 هزار و 16 نفر مرد هستند که 61 درصد زنان و 39 درصد مردان در این آزمون نام‌نویسی کرده‌اند.
البته تعداد خانم‌ها در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی از آقایان بیشتر است و فقط در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی تعداد آقایان بیشتر است.
گروه آزمایشی علوم تجربی با 485 هزار و 35 نفر بیشترین  داوطلب را و گروه آزمایشی هنر با 61 هزار و 702 کمترین داوطلب را در بر می‌گیرد و در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی 136 هزار و 851 نفر، در گروه علوم انسانی 343 هزار و 551 نفر، در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی 92 هزار و 297 نفر شرکت کرده‌اند.
در کنکور 1402 برای نخستین بار سهم نمرات امتحانات نهایی تأثیر 40درصدی قطعی و کنکور سهم 60درصدی  در پذیرش دانشگاه‌ها دارد.
به گزارش تسنیم، عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور امروز گفت: شبکه‌های تقلب از شب گذشته تعدادی تصاویر از دفترچه کنکور منتشر کردند که همه آنها فیک است و اصلاً شباهتی به دفترچه‌های اصلی ندارد.
اعلام نمرات امتحانات نهایی در روز شنبه
وی افزود: پلیس فتا و دستگاه‌های نظارتی تعدادی از شبکه‌های مدعی تقلب را دستگیر کردند و داوطلبی در میان دستگیری‌ها نبوده است.
پورعباس گفت: سوابق تحصیلی داوطلبان از روز شنبه در سایت آموزش پرورش منتشر می‌شود و تا آخر تیرماه نمرات باید به سازمان سنجش اعلام شود.
نوبت اول کنکور 1402 در دی ماه سال گذشته برگزار شد.
پس از برگزاری نوبت دوم کنکور، کارنامه داوطلبان (نوبت‌های دی ماه و تیرماه)، که حاوی رتبه آنان است در مردادماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند در مردادماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطابق با دفترچه راهنما، انتخاب رشته کنند.
سازمان سنجش اعلام کرده است: در نوبت دی ماه 977 هزار و 460 داوطلب و در نوبت تیرماه یک میلیون و 119 هزار و 436 داوطلب در آزمون سراسری نام‌نویسی کردند.
انتهای پیام/.
https://2foriat.ir/vdcb.ab5urhbagiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما