پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۵
کد مطلب : 4242
یک فعال سیاسی عنوان عنوان کرد:

برخی ها به دنبال انحراف در مسیر دانشگاه هستند/دانشجویان زمینه ساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند

برخی ها به دنبال انحراف در مسیر دانشگاه هستند/دانشجویان زمینه ساز مشارکت حداکثری در انتخابات شوند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی 2فوریت،یک فعال سیاسی ضمن تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، گفت:دانشجویان به عنوان نخبگان علمی و صاحبان فکر و نفوذ، لازم است دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند.
"ابراهیم لک "با بیان اینکه رسانه ای بیگانه و دشمنان در حال القا کردن این مسئله هستند که دانشجو همراه انقلاب نیست، افزود:برخی‌ها در تلاش برای مسیر انحراف دانشگاه‌ها هستند، اما دانشجو و دانشگاه در طول انقلاب اسلامی همواره نشان داده که با حضور در صحنه‌های حساسی همچون جنگ، مبارزه با منافقین و نقش بسزایی در اقتدار این کشور ایفا کرده اند.
این مقام مسئول با بیان این نکته که موتور محرک علمی کشور با همت بلند دانشجویان با شتابی زیاد و بیش از گذشته مسیر را طی می کند، ادامه داد: دانشجویان در کنار تحصیل به عنوان افسران جنگ نرم باید روحیه اطاعت پذیری و ‌بردن جامعه به سمت ولایت فقیه را داشته باشند.
" لک "با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در آستانه این رویداد بزرگ ملی و مهم، دانشگاه ، دانشجو و تشکل های دانشجویی نقش برجسته‌ای در فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات دارند که باید این نقش را به خوبی ایفا کنند.
وی با اشاره به استقبال مردم برای انتخابات و حضور حداکثری ویژگی های یک فرد اصلح را چنین تشریح کرد: نماینده مردم باید  متدین،شجاع، متخصص در امور، فساد ستیز،کارآمد،دلسوز و امانت دار،دارای صداقت و با برنامه و خستگی ناپذیر.
این فعال سیاسی در خصوص مشارکت مردم در انتخابات نیز خاطرنشان کرد.: انقلاب اسلامی بر پایه مردمی سالاری استوار است و خوشبختانه مردم هنوز به آرمان‌های انقلاب و نظامی اسلامی پایبند هستند و تنها باید قشر خاکستری جامعه را آگاه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی 2فوریت: ،‌۱۶ آذر ۱۳۳۲ و به فاصله چهار ماه از کودتای ۲۸ مرداد آمریکا و انگلیس در ایران که منجر به سقوط دولت قانونی وقت شد، محمدرضا پهلوی میزبان «ریچارد نیکسون» معاون وقت رئیس‌جمهور آمریکا بود. مهمانی شاه و حامی کودتاگرش برای دانشجویان آزادی‌خواه آسان نبود و اعتراضات به این سفر منجر به شهادت سه نفر از دانشجویان دانشکده فنی شد. این مناسبت گرچه در دولت پهلوی دوم، اهمیتی نداشت اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان نمادی از مبارزه برای استقلال و آزادی، گرامی داشته شد.
https://2foriat.ir/vdcd.o0o2yt0xxa26y.html