خودرو برقی نیاز به فرهنگ سازی مصرف کننده دارد. دولت باید مشوقهایی برای ایجاد فرهنگ استفاده از خودروهای برقی ایجاد کند. افزون بر اینها بحث قیمت خودرو برقی با توجه به تورم و کاهش ارزش ریال در برابر دلار را هم داریم، هم اکنون خودروهای برقی حداقل ۳۰ الی ۴۰ درصد گرانتر از خودروهای دیزلی هستند.
علی صالحی، دادستان تهران، اعلام کرد تحقیقات قضایی پرونده کثیرالشاکی موسوم به گروه «ش» با موضوع کلاهبرداری در حوزه پیش فروش خودرو، به پایان رسیده و پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است.
فروش اقساطی خودرو کارکرده فقط به مدلهای اقتصادی و داخلی مربوط نمیشود و خیلی از فروشندهها بابت پیدا کردن مشتری دستبهنقد برای ماشینهای مونتاژی و گرانقیمت ناامید شدهاند
آخرین مدل معرفی شده از آواتر در چهار مدل ارائه میشود که از ۴۱۵۰۰ تا ۵۳۹۰۰ دلار (معادل دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) متغیر است.
معاون ستاد نوسازی ناوگان نوسازی گفت: با توجه به قانون ساماندهی و توجه این قانون به مساله زیست محیطی و صرفهجویی در مصرف سوخت مساله صورت گواهی اسقاط خودروهای فرسوده در اولویت قرار گرفت که سرعت خروج خودروهای فرسوده را تسریع کند.
از جمله مواردی که در کیفرخواست و رای نهایی متهمان گروه قطعهسازی عظام آمده، جعل مدارک و کماظهاری برای استفاده از تعرفه واردات قطعات گازسوز خودرو بوده است.
دولتها در این سالها نشان دادهاند جسارت لازم و کافی را برای عبور از قیمتگذاری دستوری خودرو ندارند و اتفاقا همینجا نمایندگان مجلس میتوانستند با اصلاح قوانین، قوتقلب دولت برای کنار گذاشتن این سیاست منسوخ و پرزیان باشند.
طبق برآورد ایران خودرو و سایپا، آنها در کل سال جاری (با احتساب هزینه فصل انتهایی سال) بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه سربار خواهند داشت. همچنین جمع هزینه دو خودروساز بزرگ کشور در بخش اداری، عمومی و فروش نیز به نزدیکیهای ۱۷ هزار میلیارد تومان میرسد.
در سالهای گذشته خرید بلیت اتوبوس به راحتی امکانپذیر بود، تنها در زمانهای نزدیک به تعطیلات بزرگ مانند نوروز آنهم در روزهای پایانی سال به سختی میشد بلیتی برای سفر پیدا کرد. اما در حال حاضر خرید بلیت در روزهای عادی هفته بدون تعطیل هم به دشواری امکانپذیر است، ضمن آنکه سنت عجیبی در این سالها شکل گرفته که به فروش روزانه بلیتها برمیگردد..
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان خودروهای با پلاک شهرستان نباید در تهران فعالیت کنند، گفت: معاینه فنی این خودروها در سایر شهرستانها مطابق با معاینه فنی استاندارد در تهران نیست؛ بنابراین خودروهای دودزا در این شهرها معاینه فنی میگیرند و در تهران تردد میکنند.