کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختصاصی/

تشکیل تیم‌های درمانی ویژه در ارتش «اسرائیل» برای ارائه درمان‌های روانی/نظامیانی که از ترس خود را «خیس» می‌کنند و برای خواب «مواد مخدر» می‌زنند

5 دی 1402 ساعت 12:52

وضعیت روحی و روانی نظامیان رژیم صهیونیستی چنان رو به وخامت گذاشته است که ارتش این رژیم را وادار به تشکیل تیم‌های درمانی ویژه برای رسیدگی به وضعیت نظامیانی کرده که از ترس جنگ خود را «خیس» می‌کنند و برای خواب مواد مخدر مصرف می‌کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ۲ فوریت، جنگ در غزه برای رژیم صهیونیستی تنها مصایب اقتصادی، سیاسی و نظامی نداشته، بلکه یک بعد مهم این مصایب، مشکلات اجتماعی از جمله مشکلات روحی و روانی است که به طورعام کل جامعه این رژیم و به شکلی بسیار ویژه نظامیانش را درگیر خود کرده است.
این موضوعی است که نشریات عبری زبان «اسرائیل» از جمله «یدیعوت آحارانوت»، «هاآرتص»، «اسرائیل الیوم» وغیره به آن پرداخته‌اند. در یکی از این گزارش‌ها روزنامه یدیعوت آحارانوت می‌نویسد که ارتش بخشی را به تازگی راه‌اندازی کرده که وظیفه آن کمک روانی به نظامیانی است که با مشکلات روحی و روانی ناشی از شرکت در جنگ غزه با آن مواجه شده‌اند.
این بخش، پس از آن در ارتش رژیم صهیونیستی تشکیل شد که کلیپی از یک نظامی صهیونیست در فضای مجازی منتشر شد که از ترس شرکت در نبردهای غزه «خود را خیس» می‌کند و نزدیک بود، همسرش را به قتل برساند.
یدیعوت آحارانوت در گزارش خود به نقل از بخش خدمات اجتماعی ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که قرار است، تیم‌هایی از روانپزشکان، روان‌شناسان و روانکاوان تشکیل شود که به درمان نظامیانی بپردازند که با مشکلات روحی و روانی، به ویژه میل به «خودکشی» مواجه شده‌اند.
این روزنامه خاطرنشان کرده است که جنگ در غزه بهای بسیار سنگینی طلب می‌کند که از لحاظ روحی و روانی به ویژه برای نظامیانی که در این جنگ آسیب دیده‌اند و یا دچار معلولیت مادام العمر شده‌اند، قابل تحمل نیست. به ویژه آن که شاهد آن هستیم که مقامات مسئول هم به آنها پشت کرده‌اند و هیچ یک از آنها به مسئولیت‌های خود در قبال این نظامیان عمل نمی‌کنند.
به گفته یدیعوت آحارانوت برنامه جدید ارائه خدمات درمانی و مشاوره‌های روانی از فوریه سال آینده (اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود را آغاز خواهد کرد و تنها به نظامیان شرکت کننده در جنگ غزه و آسیب دیده در این جنگ را شامل نمی‌شود، بلکه نظامیان قربانی جنگ‌های پیشین «اسرائیل» در غزه را نیز در برمی‌گیرد که طول این سال‌ها به حال خود رها شده‌ و با بی‌اعتنایی و بی‌توجهی وزارت جنگ و وزارت بهداشت مواجه بوده‌اند و تعداد آنها به بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نظامی می‌رسد.
لطمات روحی و روانی که نظامیان صهیونیست با آن مواجه هستند
در همین راستا، روزنامه «هاآرتص»، دیگر نشریه عبری زبان نیز در گزارشی به وضعیت روحی و روانی نظامیان شرکت‌کننده در جنگ غزه پرداخته و با استناد به گزارشی که به کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی ارائه شده، نوشته که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ در غزه، بیش از دو هزار و ۸۱۶ نظامی در بخش روانی وزارت جنگ بستری و در حال معالجه هستند.
هاآرتص به نقل از «لیمور لوریا»، مسئول بخش خدمات اجتماعی و درمانی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند، ۱۸ در صد (۵۰۰ نفر) از این نظامیان با مشکلات جدی ذهنی و عقلی و اضطراب‌های پس از وارد آمدن شوک به آنها مواجه هستند. به گفته این روزنامه، ۳ درصد از این افراد در وضعیت روحی و روانی خطرناک و بحرانی به سرمی‌برند.
روزنامه عبری زبان «معاریو» نیز در گزارش مشابهی از مشکلات حاد روحی، روانی و بدنی نوشته بود که نظامیان رژیم صهیونیستی به ویژه نیروهای ذخیره شرکت کننده در جنگ غزه با آن مواجه هستند.
لوریا همچنین گزارشی درباره زخمی‌های ارتش رژیم صهیونیستی به کنست ارائه داده است. وی بدون اینکه به شمار زخمی‌ها اشاره کند، می‌گوید که تعداد خیلی بیشتر از آن چیزی است که وزارت جنگ اعلام کرده است.
وی می‌افزاید: حدود نیمی از این مجروحان از ناحیه دست و پا آسیب دیده‌اند و این احتمال از دست دادن یکی از این اعضا در این نظامیان را افزایش می‌دهد.
این اظهارات لوریا با واکنش‌های تندی از سوی بستگان و خانواده‌های نظامیان زخمی شده در جنگ مواجه شد. آنها تاکید کردند که هیچگونه رسیدگی به این مجروحان و خانواده‌های آنها به ویژه معلولان از سوی وزارت جنگ و وزارت بهداشت نمی‌شود که با دشواری‌های بسیاری برای ادامه زندگی خود مواجه هستند.
آنها ضمن انتقاد از سخنان لوریا از وی خواستند، حقیقت را بگوید، اینکه اوضاع آنگونه که او گزارش می‌دهد، خوب نیست و مجروحان و آسیب دیدگان جنگ نادیده گرفته می‌شوند. حتی درمان آنها به طور کامل و به درستی انجام نمی‌شود.
نظامی صهیونیستی که از ترس جنگ در غزه خود را خیس کرد
طی روزهای گذشته انتشار کلیپی از دو نظامی صهیونیست سروصدا و جنجال بسیار زیادی به پا کرد، آنها با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی که مقابل کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی برگزار شده بود، از ترس و وحشت بسیار خود و دیده‌های‌شان از جنگ جاری در غزه  گفته بودند.
یکی از این نظامیان به نام «آویخای لیووی» می‌گوید که «من شب‌ها از ترس خودم را خیس می‌کردم و تنها پس از خوردن روزی یک بطری مشروب می‌توانستم شب‌ها بخوابم».
وی افزود: چیزی از جنگ به یاد ندارد، تنها چیزی که در ذهن دارد و تصور می‌کند، این است که الآن خمپاره و آرپی‌جی است که روی سرم می‌افتد .. خود را داخل یک بلدوزر درحال جنگیدن می‌بینم و بوی اجساد را استنشاق می‌کنم، بعد هم بلند می‌شوم تا ‌با این دست‌هایم زخمی‌ها را جمع کنم.»
این نظامیان صهیونیست در ادامه از مشکلات روحی و روانی‌ش می‌گوید که به آن دچار شده است: «یک الکلی حرفه‌ای شده‌ام .. بدهی‌هایم از ۸۰۰ هزار شیکل بیشتر  شده است .. چرا مسئولین به مسئولیت‌های خود عمل نمی‌کنند؟ مرا از این زباله‌دانی بیرون بیاورید که این مدت مجبورم کردید، وارد آن شوم.»
برخی گزارش‌های مطبوعاتی افشا کردند که وزارت بهداشت و درمان رژیم صهیونیستی، در بسیاری از موارد برای آرام کردن نظامیان این رژیم، به ویژه نظامیان مجروح و دارای مشکلات روحی و روانی هنگام خواب به آنها داروهای مخدر و مواد مخدر تزریق می‌کنند.
 انتهای پیام/.


کد مطلب: 4496

آدرس مطلب :
https://www.2foriat.ir/news/4496/تشکیل-تیم-های-درمانی-ویژه-ارتش-اسرائیل-ارائه-درمان-های-روانی-نظامیانی-ترس-خود-خیس-می-کنند-خواب-مواد-مخدر-می-زنند

دوفوریت
  https://www.2foriat.ir