کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام رسمی بازگشت گشت‌ ارشاد

25 تير 1402 ساعت 15:20

سخنگوی ناجا: از امروز برخورد با زنان و دختران بد حجاب آغاز شده و پرونده آنها به قوه قضاییه ارجاع می شود


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ۲ فوریت، گشت ارشاد رسما بازگشت. در حالی که لایحه عفاف و حجاب  در مجلس در حال بررسی است، سخنگوی فراجا از استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور با هدف انجام ماموریت‌ها و برخورد با افرادی که بر هنجارشکنی‌های اجتماعی، بی‌حجابی و کشف حجاب اصرار دارند، خبر داد. 
روز شنبه نیز گزارش‌ها و تصاویر منتشرشده از خیابان‌های تهران، حاکی از حضور فعال گشت‌های ارشاد در میادین و خیابان‌های اصلی شهر بود. 
سخنگوی فراجا استقرار گشت ارشاد و گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور را تایید کرد و گفت: با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام مأموریت‌های متعدد پلیسی، ناگزیر با آن دسته از کسانی که متاسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوشش خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند، ضمن انذار و تذکر، در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس، برخورد قانونی شده و این افراد را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.
سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا گفت: پلیس در پی مطالبات مردمی و خواستگاه گروه‌ها و نهادهای مختلف اجتماعی و همچنین تأکید ریاست محترم جمهور و قوه قضائیه در چارچوب قانون به منظور بسط و گسترش امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده ضمن تقدیر و تشکر از قاطبه دختران و بانوان کشور عزیزمان ایران که با رعایت هنجارهای اجتماعی و پوشش متعارف بر آرامش روانی جامعه کمک می‌کنند، از یوم جاری با استقرار گشت های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام ماموریت های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.
سخنگوی فراجا افزود: انتظار می‌رود از همگان به ویژه دختران فهیم کشورمان که آینده این مرز و بوم به وجود آنان متکی است با حفظ حرمت پوشش و رعایت هنجارهای پذیرفته شده به انسجام اجتماعی و امنیت عمومی جامعه یاری رسانند و فرصت خدمت بیشتر  را برای مأموران انتظامی به جهت دیگر مأموریت های عدیده و حیاتی پلیس فراهم نمایند.
انتهای پیام/.


کد مطلب: 2552

آدرس مطلب :
https://www.2foriat.ir/news/2552/اعلام-رسمی-بازگشت-گشت-ارشاد

دوفوریت
  https://www.2foriat.ir